Image Alt

Recomandari medicale

Recomandari medicale

Padbol este un exerciţiu de aerobic, care permite de asemenea obţinerea unei stări active pentru jucătorii care practică acest sport, confirmând că una dintre diferenţele majore faţă de celelalte sporturi este includerea dinamicii create între jucătorii activi. De exemplu, nu este ceea ce se întâmplă în mod normal într-un meci de tenis, unde de obicei jucătorii încep să joace mai mult împotriva jucătorului mai slab din echipa adversă creând astfel perioade cu participare scăzută ceea ce conduce la descreşterea ritmului cardiac, răcire şi demoralizare.

Stabilitatea ritmului cardiac pentru fiecare jucător de-a lungul meciului ne indică faptul că vorbim de un exerciţiu aerobic cu intensitate scăzută; acest lucru permite practicarea unor mişcări tehnice recreative şi/sau competitive de precizie, fara a se resimti oboseala la nivelul organismului.

Astfel, in timp ce sportul este practicat, se pot folosi mai multe alternative pentru a corecta şi perfecţiona tehnica, transformând Padbol într-un excelent sport complementar pentru celelalte discipline sportive, cum ar fi fotbalul.

2.Stabilitatea ritmului cardiac pentru fiecare jucător de-a lungul meciului ne indica faptul ca avem de-a face cu un exercitiu aerobic cu intensitate scazuta, care foloseste grasimea ca sursa principala de energie. Astfel, practicarea padbol cel putin de 2 ori pe saptamana, timp de cel puţin o ora, poate oferi urmatoarele beneficii:

Reduce nivelul colesterolului în sânge, al colesterolului LDL (colesterolului „rău”) şi trigliceridelor, şi creşte colesterolul HDL (colesterolul „bun”), reducând riscul de atac de cord.

Îmbunătăţeşte capacitatea plămânilor, circulaţia şi în general oxigenarea, nu doar a muşchilor (inclusiv a muşchiul inimii) ci şi a creierului, organelor interne şi a pielii, ceea ce se reflectă într-o rezistenţă sporită la efort şi îmbunătăţirea funcţiilor digestive, renale, imunitare, endocrine, de stare, somn şi mentale

Ajută ţesuturile şi pielea să îşi recupereze prospeţimea contribuind nu doar la starea de bine provocată de faptul că vă simţiți şi va mentineti mai tineri, ci şi la aspectul fizic.

 

Reduce mortalitatea cardiovasculară

Creşte asimilarea de calciu în oase, le întăreşte şi reduce riscul de fracturi.

Scade nivelul adrenalinei, al hormonului de stres şi creşte nivelul de endorfine şi alte substanţe chimice din creier, ajutând la diminuarea stărilor emoţionale şi la îmbunătăţirea stării sufleteşti, care este reflectată în plan fizic, emoţional şi social.

Îmbunătăţeşte funcţia cardiovasculară atât la persoanele sănătoase cât şi la cele care au fost victimele crizelor cardiace. De asemenea stimulează formarea de noi vase coronare.

Reduce grăsimea şi înlătură grăsimea subcutanată la persoanele supraponderale şi obeze. De asemenea, reduce grăsimea subcutanată dintre muşchi, ducand, impreuna cu o dieta corespunzatoare, la definirea musculaturii.

Scade, în timp relativ scurt, tensiunea arterială la pacienţii hipertensivi până la 7 mm Hg sistolic (sau mai mult) şi 4 mm Hg diastolic (sau mai puţin), reducând necesitatea de medicamente.

Toate informațiile de mai sus au fost concluzionate in baza unor stiudii de specialitate.

Profesorul de Educaţie Fizică Julio Alberdin a efectuat Evaluarea Fiziologico-Medicala a Padbol folosind dispozitive GPS (Spy Pro) şi un tensiometru aplicat fiecărui jucător în parte. Luând în considerare regulile sportive pentru şutarea mingii dincolo de fileu cu ajutorul picioarelor (şi, de asemenea, cu ajutorul corpului şi capului), în jocuri de 1-3’ în funcţie de condiţia tehnică a participanţilor, principalul sistem de energie implicat este ATP/CP (Sistem predominant în Contractarea Rapidă a Muşchilor).

In baza acestui experiment,  Dr. Ruben Argemi, fiziologul clubului Atletico Boca Juniors din Argentina şi Director Executiv al Centrului Specializat în Medicina Sportiva a prezentat rezultatele acestor studii, pe care ai avut posibilitatea să le citești mai sus.