Recomandari medicale

 

Profesorul de Educaţie Fizică Julio Alberdin a efectuat Evaluarea Fiziologico-Medicala a Padbol folosind dispozitive GPS (Spy Pro) şi un tensiometru aplicat fiecărui jucător în parte. Luând în considerare regulile sportive pentru şutarea mingii dincolo de fileu cu ajutorul picioarelor (şi, de asemenea, cu ajutorul corpului şi capului), în jocuri de 1-3’ în funcţie de condiţia tehnică a participanţilor, principalul sistem de energie implicat este ATP/CP (Sistem predominant în Contractarea Rapidă a Muşchilor).

In baza acestui experiment,  Dr. Ruben Argemi, fiziologul clubului Atletico Boca Juniors din Argentina şi Director Executiv al Centrului Specializat în Medicina Sportiva a prezentat rezultatele acestor studii.

Cele mai importante rezultate sunt următoarele:

1.În baza compatibilităţii dintre bătăile inimii jucătorilor testaţi, care s-au încadrat în intervalul 130 – 150 bătăi pe minut mai mult de 40 minute, putem spune că este un exerciţiu de aerobic, care permite de asemenea obţinerea unei stări active pentru jucătorii care practică acest sport, confirmând că una dintre diferenţele majore faţă de celelalte sporturi este includerea dinamicii create între jucătorii activi. De exemplu, nu este ceea ce se întâmplă în mod normal într-un meci de tenis, unde de obicei jucătorii încep să joace mai mult împotriva jucătorului mai slab din echipa adversă creând astfel perioade cu participare scăzută ceea ce conduce la descreşterea ritmului cardiac, răcire şi demoralizare.

Stabilitatea ritmului cardiac pentru fiecare jucător de-a lungul meciului ne indică faptul că vorbim de un exerciţiu aerobic cu intensitate scăzută; acest lucru permite practicarea unor mişcări tehnice recreative şi/sau competitive de precizie, fara a se resimti oboseala la nivelul organismului.

Astfel, in timp ce sportul este practicat, se pot folosi mai multe alternative pentru a corecta şi perfecţiona tehnica, transformând Padbol într-un excelent sport complementar pentru celelalte discipline sportive, cum ar fi fotbalul.

 

2.Stabilitatea ritmului cardiac pentru fiecare jucător de-a lungul meciului ne indica faptul ca avem de-a face cu un exercitiu aerobic cu intensitate scazuta, care foloseste grasimea ca sursa principala de energie. Astfel, practicarea padbol cel putin de 2 ori pe saptamana, timp de cel puţin o ora, poate oferi urmatoarele beneficii:

  • Îmbunătăţeşte funcţia cardiovasculară atât la persoanele sănătoase cât şi la cele care au fost victimele crizelor cardiace, anghinei sau care au suferit operaţii pe cord, angioplastie, şi chiar la pacienţii cu infarct miocardic. De asemenea stimulează formarea de noi vase coronare.
  • Reduce grăsimea şi înlătură grăsimea subcutanată la persoanele supraponderale şi obeze. Pentru a obţine un consum ridicat de calorii care sunt acumulate în ţesutul gras, sunt necesare exerciţii în mod regulat, pe perioade lungi şi cu o intensitate moderată, folosind o masă cât mai mare de muşchi, ca cea care se găseşte pe picioare, fese şi spate. De asemenea, reduce grăsimea subcutanată dintre muşchi, ducand, impreuna cu o dieta corespunzatoare, la definirea musculaturii.
  • Scade, în timp relativ scurt, tensiunea arterială la pacienţii hipertensivi până la 7 mm Hg sistolic (sau mai mult) şi 4 mm Hg diastolic (sau mai puţin), reducând necesitatea de medicamente.
  • Reduce nivelul colesterolului în sânge, al colesterolului LDL (colesterolului „rău”) şi trigliceridelor, şi creşte colesterolul HDL (colesterolul „bun”), reducând riscul de atac de cord.
  • Reduce nivelul de glucoză în sânge la persoanele cu diabet. Prin practicarea unui exerciţiu aerobic, folosim glucoza din sânge. Astfel nivelul de glucoză din sânge scade iar persoanele cu diabet pot observa beneficiile practicării acestui sport.
  • Îmbunătăţeşte capacitatea plămânilor, circulaţia şi în general oxigenarea, nu doar a muşchilor (inclusiv a muşchiul inimii) ci şi a creierului, organelor interne şi a pielii, ceea ce se reflectă într-o rezistenţă sporită la efort şi îmbunătăţirea funcţiilor digestive, renale, imunitare, endocrine, de stare, somn şi mentale.
  • Ajută ţesuturile şi pielea să îşi recupereze prospeţimea contribuind nu doar la starea de bine provocată de faptul că vă simţiți şi va mentineti mai tineri, ci şi la aspectul fizic.
  • Reduce mortalitatea cardiovasculară
  • Creşte asimilarea de calciu în oase, le întăreşte şi reduce riscul de fracturi.
  • Scade nivelul adrenalinei, al hormonului de stres şi creşte nivelul de endorfine şi alte substanţe chimice din creier, ajutând la diminuarea stărilor emoţionale şi la îmbunătăţirea stării sufleteşti, care este reflectată în plan fizic, emoţional şi social.

 

20.09.2017

15.09.2017

15.09.2017